Trainingen

Training: Leer je doelgroep kennen, stap uit je bubbel!

Marketing draait om het juiste aanbod ontwikkelen en mensen te verleiden om jouw aanbod te kopen. Dat betekent dat je mensen goed moet aanvoelen. En dat valt niet altijd mee vanuit je eigen werkbubbel en omgeving, zeker niet als de doelgroep anders of breder is dan je eigen leefwereld.

In de basistraining Leer je doelgroep kennen, stap uit je bubbel!, leer je hoe je op een laagdrempelige manier waardevolle inzichten op kan halen over je doelgroep door mensen te observeren en met ze in gesprek te gaan.

De training is interactief van opzet. Theorie wordt afgewisseld met casestudies en oefeningen, zodat je naast kennis ook nieuwe vaardigheden opdoet die je kan toepassen in je dagelijkse werk.

In de training komen de volgende onderdelen aan bod:  

  • Hoe je inzichten kan vergaren door middel van observatie en het stellen van vragen
  • De verschillende methoden van kwalitatief onderzoek en welke geschikt zijn voor welke type vragen.
  • De rol van AI binnen kwalitatief onderzoek
  • Tips & Tricks

Geen of weinig ervaring met kwalitatief onderzoek

Iedereen die werkzaam is in marketing en communicatie en die hun doelgroep beter wil leren kennen.

Heb je interesse? Neem dan contact op met info@theymarketing.nl. We plannen data in op basis van inschrijvingen.

Ben je op zoek naar een in-company training, wil je het vak kwalitatief onderzoek leren of ben je op zoek naar coaching van ervaren kwalitatief onderzoekers, neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Ons trainingsaanbod

1. Basis

De training Leer je doelgroep kennen, stap uit je bubbel, laat je op een laagdrempelige manier zien hoe je de doelgroep wat beter kan leren kennen door te observeren en vragen te stellen.

2. In-Company

Voor bedrijven bieden we interactieve trainingen aan op locatie. Bij deze training leer je met een combinatie van theorie en praktijk hoe je je klanten en doelgroep beter kunt leren kennen en hoe je dat toepast in je dagelijks werk. De training wordt op maat gemaakt, zodat het goed aansluit op de praktijk.

3. kwalitatief onderzoeker

Wil je kwalitatief onderzoeker worden, maar heb je geen collega’s die jou kunnen begeleiden? Dan bieden we een opleidingstraject aan bestaande uit theorie, oefenen en learning on the job.

4. Coaching

Voer je al kwalitatief onderzoek uit, maar wil je je vaardigheden naar een hoger niveau brengen, dan biedt coaching uitkomst. De vorm en duur stemmen we graag met jou af, zodat je het meest uit de coaching kunt halen.

Heb je interesse in één van onze trainingen? Neem dan contact met ons op via info@theymarketing.nl of bel gerust op +31 6 502 11 505.

Trainers

De trainingen worden gegeven door Femke Veenstra en Niki Schroeder. Beiden hebben ze +15 jaar ervaring als kwalitatief onderzoeker en begeleiden van kwalitatief onderzoekers en klanten in het opdoen van inspiratie vanuit de doelgroep.

Niki Schroeder

Niki laat je graag zelf de kracht van kwalitatief onderzoek voelen. Als hoofd kwalitatief onderzoek bij Kantar heeft ze vele collega’s opgeleid en warm gemaakt voor het vak. Ze houdt ervan als anderen geïnspireerd raken wanneer ze zich echt verdiepen in mensen en dat toepassen in hun werk.

Femke Veenstra

Femke neemt je met liefde mee in de fascinerende wereld van gedragsobservaties, consumenteninterviews en online tools. Als geen ander weet ze anderen te inspireren en haar jarenlange kennis over te dragen.

Laten we van mensen houden.

Blog op WordPress.com.